Barion Pixel

Hummusz/csicseriborsó krém, ahogyan mi szeretjük

hummusz ahogyan mi szeretjuk

A hummusz egy csodálatos étel, egyszerűen, gyorsan elkészíthető és nem elhanyagolható szempont, hogy olcsó. Ha már meguntad a hagyományos formáját, akkor nyugodtan turbózd fel saját ízlésed szerint. Szeretnénk veletek megosztani, mi hogyan készítjük.

Hozzávalók:

  • 20 dkg száraz csicseriborsó (vagy konyhakész konzerv)
  • 10 dkg szezámmag
  • 1 tk őrölt római kömény
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1 ek citromlé
  • kb. 1,5 dl olívaolaj
  • só, bors ízlés szerint

És most jön a lényeg, eddig ez egy sima hummusz recept, azonban, ha egyedivé akarod tenni, turbózd fel, így egy különlegesen finom, élő szárítmányokkal dúsított, ínycsiklandozó ételt varázsolhatsz belőle, amit a gyerekek is sokkal szívesebben fogyasztanak el úgy, hogy közben feltöltöd szervezetüket hasznos tápanyagokkal.

A következő hozzávalókból ízlésednek megfelelően válassz egyet és 1 evőkanállal adj hozzá bolondítsd meg vele az alap receptet!

+ Viva Natura cékla por, Spenót por, Zellergyökér por, Brokkoli por, Fodroskel por vagy akár a Natúr kollagén.

Elkészítése:

Az előzőleg éjszakára beáztatott csicseriborsót 30 percig főzd. Ha a konyhakész konzervet választod, azt a dobozból kiöntve azonnal használhatod. Közben készítsd el a hummusz egyik fő összetevőjét, a tahinit, azaz a szezámpasztát. Ehhez a szezámmagot száraz serpenyőben, közepes lángon folyamatos rázogatás mellett pirítsd világosbarnára. (Óvatosan, mert ha megbarnul, keserű lesz.) 

Kevés olívaolajjal sűrű krém állagúra turmixszold. 

Amikor megfőtt a csicseriborsó, szűrd le (a főzőlevet ne öntsd ki, még szükség lesz rá!) Vagy használd a konyhakész konzervet. Add hozzá a szezámpasztát, a római köményt, fokhagymát, citromlét, sót, borsot, olívaolajat, és egy kevés főzőlevet, továbbá abból a porból 1 evőkanállal, amit a fent felsoroltak közül kiválasztottál.

Az összetevőket alaposan turmixszold össze. A sűrűségét a főzőlé és az olívaolaj mennyiségével szabályozhatod, ezért azt érdemes fokozatosan adagolni. A végeredmény a választott por színének megfelelő ízletes krém lesz, vörös, zöld stb.

Fogyaszthatjuk zöldségek mellé mártogatósnak, pirítósra kenve, tehetjük szendvicsekre, de lazábbra készítve tésztaszósznak is tökéletes, vagy ahogyan éppen szeretnéd.

Tudtad?

A hummusz nagyszerű rostforrás! A csicseriborsóban található rost képes megakadályozni a székrekedés kialakulását, és elősegítik a jó bélbaktériumok elszaporodását. A hummusz a rostok mellett még nagy mennyiségben tartalmaz fehérjéket is, amelyek a fogyásban is segítségünkre lehetnek. Kutatási eredmények azt igazolták, hogy azok az emberek, akik rendszeresen fogyasztanak hummuszt, illetve csicseriborsót, alacsonyabb derékkörtérfogatuknak és BMI-indexüknek köszönhetően jó eséllyel nem kerülnek az elhízott emberek táborába.

EFSA által jóváhagyott állítás a cékláról: A cékla táplálkozás-élettani szerepét a jelentősebb B1-, B2-, C-vitamin és folsav-tartalomnak, illetve a kálium, foszfor, magnézium, kalcium és vas ásványi anyagoknak köszönheti. Lúgos kémhatású. Jótékony hatással van az emésztésre, támogatja a szervezet méregtelenítő folyamatát.

Ha az élő szárítmányainkból valami különlegeset készítesz, kérlek oszd meg velünk a receptet, és az ételről készített képet, és mi ajándékot küldünk nektek cserébe!

Rápolti Ágnes és a Viva Natura csapata

0
    0
    Kosár
    A kosár üresVissza az üzletbe
      Szállítás kiszámítása
      Tetejére görgetés